استقلال1-سپاهان1:جشن قهرمانی به تعویق افتاد/دو امتیازی که پرپر شد

 

لیگ برتر باشگاه‌های ایران- جام خلیج‌فارس

دوره دوازدهم- هفته سی و دوم

دوشنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۳۹۲- ساعت ۱۹:۰۰

ورزشگاه آزادی تهران

تماشاگر:۷۰ هزار نفر

داور: سعید مظفری‌زاده

کمک‌ها: رضا سخندان- بابک داوری

اخطار: فرشید طالبی (۱۲)، محمدرضا خلعتبری (۴۵) از سپاهان- امیرحسین صادقی (۴۵)، ایمان موسوی (۸۱) از استقلال 
اخراج: فرشید طالبی (۳۵) از سپاهان- ایمان موسوی (۸۷) از استقلال

 

استقلال تهران: مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده (۶۳- عباس محمدرضایی)، پژمان منتظری، علی حمودی، مجتبی جباری، جواد نکونام، خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده، ایمان موسوی، فرهاد مجیدی (۷۵- سیاوش اکبرپور)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

سپاهان اصفهان: شهاب گردان، فرشید طالبی، علی احمدی، میلان سوشاک (۲۳- محسن ایران‌نژاد)، احسان حاج‌صفی، حسن جعفری، امید ابراهیمی، محرم نویدکیا، امین جهان‌عالیان (۳۸- محمدحسین مرادمند)، جواهیر سوکای (۶۸- مهدی جعفرپور)، محمدرضا خلعتبری

سرمربی: زلاتکو کرانچار

 

شرح بازی:

حساس‌ترین بازی هفته سی و دوم لیگ که حکم فینال را دارد در شرایطی میان تیم‌های استقلال و سپاهان در استادیوم آزادی برگزار می‌شود که لغزش هر یک از دو تیم تا حدودی به‌منزله فاصله گرفتن از جام قهرمانی تلقی می‌شود. دو تیم استقلال وسپاهان که بد جوری در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا از حریفان عربستان زخم خورده‌اند در تلاش و تکاپو هستند تا با برتری در این میدان سخت ناکامی‌های آسیایی را به بوته فراموشی بسپارند.

نیمه اول

قلعه‌نویی و یارانش برای این‌که نبض و آهنگ شعارهای سکوهای ورزشگاه آزادی را در اختیار داشته باشند از‌‌ همان ابتدا فرهاد مجیدی را به بازی گرفتند. آبی‌ها از جناح چپ خود با فرارهای سریع ایمان موسوی توانستند حلقه محاصره را روی دروازه شهاب گردان تنگ وتنگ‌تر کنند اما طلایی‌پوشان با دفاع چندلایه و رفلکس‌های عالی شهاب گردان تقریبا توانستند از فشار حملات استقلالی‌ها بکاهند.

زرد پوشان که روی ضدحملات خود با فرارهای جواهیر سوکای و خلعتبری حساب ویژه‌ای باز کرده بودند خیلی نتوانستند خط دفاع و دروازه استقلالی‌ها را آزار دهند زیرا پسران آبی‌پوش پایتخت برای جلوگیری از بازیسازی زرد‌ها بیشتر تملک توپ و میدان را در اختیار داشتند اما اتفاق ناگوار این مسابقه وقتی رخ داد که فرهاد مجیدی با دست فرشید طالبی را شارژ کرد و مقدمات ضربه خطا و دریافت کارت زرد توسط داور را برای مدافع سختکوش سپاهان فراهم کرد که طالبی با بهت وحیرت فقط مظفری‌زاده را تماشا کرد.

آبی‌ها با حرکات نفوذی واورلپ حمودی و حیدری از دقیقه ۲۵حملات پردامنه خود را آغاز کردند تا فرهاد مجیدی و موسوی را صاحب موقعیت کنند که روی یکی از این حملات وقتی موسوی استارت زد با خطای طالبی سرنگون شد که داور مسابقه فرشید طالبی را با چشمانی اشک‌آلود از زمین مسابقه اخراج کرد. زلاتکو کرانچار برای ترمیم خط دفاعی خود ایران‌نژاد را به‌جای جهان‌عالیان وارد بازی کرد تا زرد‌ها به نوعی در نیمه اول با دو تعویض اجباری روبرو شوند. به هر حال نیمه اول با برتری استقلالی‌ها و صحنه‌های بحث‌برانگیز داوری بدون رد و بدل شدن گلی به پایان رسید.

نیمه دوم

با شروع وقت دوم تماشاگران حاضر در ورزشگاه بخاطر ده نفره شدن آبی‌پوشان توقع برتری بی چون و چرای آبی‌پوشان روی دروازه سپاهان را داشتند اما این نکته کلیدی که تیم‌هایی که با یک بازیکن کمتر به بازی می‌پردازند در بیشتر اوقات انگیزه و دوندگی آنها مضاعف می‌شود به وضوح معلوم شد. زردها خیلی بابرنامه‌تر از نیمه اول ایستادگی کردند تا یورش‌های بی‌محابای شاگردان قلعه‌نویی را از همه طرف دفع کنند. کادر فنی آبی‌پوشان با وارد کردن فرزاد حاتمی مثلث حملات خود را روی دروازه سپاهانی‌ها بیشتر کردند اما دفاع مستحکم زردجامگان مانع از فروپاشی دروازه گردان می‌شد.

سپاهانی‌ها با یک ضدحمله انتحاری وقتی سوکای را در جناح چپ صاحب توپ کردند وی با پاسی عرضی در فضای باز مدافعان استقلال محرم نویدکیا را صاحب توپ کرد که شوت کاپیتان سپاهان در قعر دروازه رحمتی جا خوش کرد. بعد از گل قلعه‌نویی که می‌دید دوباره مقهور همتای کروات خود شده با وارد کردن سیاوش اکبرپور دامنه حملات خود را بیشتر کرد که در دقایق تلف شده با ارسال سانتری بلند با اشتباه محسن ایران‌نژاد که در شرایط سختی گرفتار شده بود توانستند گل تساوی را به ثمر برسانند!

 

شرح گل‌ها:

دقیقه ۶۵:ارسال سوکای از جناح چپ سبب شد تا محرم در فضای باز مدافعان استقلال با یک شوت دیدنی دروازه رحمتی را باز کند.

دقیقه ۹۰+۳: سانتر عباس محمدرضایی از جناح چپ با دفع اشتباه ایران‌نژاد وارد دروازه گردان شد.

 

دقایق کلیدی:

دقیقه ۲: سانتر تند وتیز پای چپ ایمان موسوی بر روی نقطه پنالتی سپاهان با ضربه سر احسان حاج‌صفی دفع شد.

دقیقه ۵: پرتاپ اوت بلند ایمان موسوی با ضربه سر خطرناک فرهاد مجیدی و رفلکس عالی گردان راهی کرنر شد.

دقیقه ۶: فرار و شوت محمدرضا خلعتبری که با شتاب فراوان توام شد به بیرون هدایت شد.

دقیقه ۱۹: کرنر مجتبی جباری با دفع گردان و شوت خطرناک حنیف عمران‌زاده آسمان ورزشگاه را شکافت.

دقیقه ۲۵: شوت پای چپ هاشم بیگ‌زاده در داخل محوطه جریمه سپاهان با بی‌دقتی هرچه تمام‌تر راهی اوت شد.

دقیقه ۳۳: پاس تودر جباری با فرار حمودی همراه شد که گردان با خروجی عالی توپ را مال خود کرد.

دقیقه ۳۷: شوت کاشته جواد نکونام زوزه‌کشان از کنار تیر عمودی دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۵۰: باز هم پرتاب بلند اوت دستی ایمان موسوی در داخل محوطه شش قدم سپاهان با ضربه سر حنیف عمران‌زاده به شکلی خطرنا ک از روی تیر افقی به هدر رفت.

دقیقه ۸۰: پاس رو به عقب خلعتبری با شوت محکم نویدکیا به بیرون رفت.

 

اتفاق ویژه

در دقیقه ۱۳فرهاد مجیدی با زرنگی فرشید طالبی را شارژ کرد که تصمیم بحث‌برانگیز داور مسابقه سبب شد یک کارت زرد و ضربه کاشته به سود آبی‌پوشان رقم بخورد و همین کارت زرد مقدمات خروج طالبی را از زمین فراهم کرد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 27 فروردين 1392 ا 12:29 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.